Bismak

Min Brorsa var ingen givmild typ. Egentligen var vi missunnsamma mot varandra alla fyra syskon, men Brorsan var nog snålast. En gång, när han var runt 14 och jag 10, frågade han om jag ville ha resten av ett rör med Marabou Mjölkchoklad. Självklart, mer än hälften kvar! Men efter några bitar blev jag misstänksam.


Är detta min vanligtvis så själviske bror, som plötsligt delar med sig? Av godis, som vi bara fick på lördagar? Då ligger det en hund begraven. Mycket riktigt. Han och kompisen Kenny hade flera hinkar med godis och cigarrettpaket i källarförrådet. Varor, som bärgats dit efter ett inbrott hos Kioskägarnas Inköpscentral.


Kommentarer
Postat av: Annela

Jo,jo, "de e lett o schaäära brea rimmar å annrass läär"

Sv.övers. Det är lätt att skära breda remmar från andras läder, dvs vara frikostig med sånt som inte är ens eget.

2009-01-08 @ 02:09:25
URL: http://annelas.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

Precis, hade han varit tvungen att offra något själv så hade jag fått se mig i månen efter chokladen.

2009-01-08 @ 10:54:35
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0