Bröderna Hyland

Amning är fortfarande ett känsligt ämne. Det finns bara svart eller vitt och värre verkar det bli. Speciellt i länder där man gärna apar efter den amerikanska synen på bröst. Att kvinnors bröst helt och hållet är till för män. Trots att det även där, var fullständigt naturligt att kvinnor satt kvar i kyrkbänken och ammade sina barn under gudstjänsten i slutet av 1800-talet.


Jag kan förstå när folk blir upprörda över bilder, som slängs i ansiktet på dem utan att de bett om det. Som t ex i reklamkampanjer på stan. Men går man in på Facebook, så gör man det av egen fri vilja och där väljer själv vem man ska besöka och då får man stå sitt kast.


Eftersom jag inte hade för vana att slänga fram tuttarna i offentligheten under småbarnsåren, har jag inga egna amningsbilder att publicera. Det enda jag kan komma med är att Trean tyckte att det var väldigt pinsamt om jag någonsin berörde att han fick tvångsavvänjas när han var dryga två år.


(Nu testar jag att länka till artikeln i AB, bara för att se om jag dyker upp i Bloggportalens länklista, där man verkar mobba mig.)


Uppdaterad
Nej, det är inte bloggportalen, som är problemet utan blogg.se. Och nu börjar jag ruttna på dem. När länkningen görs så får man error 404, dvs adressen till inlägget existerar inte. Är det dags att lägga ner eller gå över till wordpress?

Kommentarer
Postat av: Annela

Vad du gör - lägg inte ner bloggen! Då blir jag inte glad.

2009-01-01 @ 19:26:17
URL: http://annelas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0