Dags för dans

Två helger i rad har vi haft två barnbarn, som nattgäster och det ändrar radikalt valet av tv-underhållning. Då är det tävlingar, som gäller. Så nu kan jag uttala mig om Let's Dance. Egentligen fanns det inget som hindrade mig tidigare heller, eftersom det är så mycket lättare att vara tvärsäker när man inget vet.


En sak är säker; jag håller helt och fullt med Sonja Schwarzenberger att det finns två måttstockar i tävlingen - en för kvinnor och en för män. Hur kan man dansa så pissdåligt som Hasse Aro, George Scott och Carljan Granqvist och ändå få tillräckligt med röster för att hålla sig kvar?


Förra veckans utåkning, när Linda Haglund försvann ut till höger förvånade inte så mycket. Henns prestation var inget vidare. Men så dålig är inte Blodinbellan att hon var sämre än kylskåpen till gubbar.


Och samtidigt bidrar jag till backlashen själv, genom att bli imponerad av Magnus Svensson och Morgan Alling, riktigt bra för att vara gubbs. Mer än jag blir av Elisabet Höglund. Fast hon är en tant.


Sen tror jag att Blodinbellan överskattat sin betydelse. Betydelsen i den riktiga världen. Hon må ha stor publik till sin blogg, men det är inte samma kategori som ringer in till tv-tävlingar. Och är det inte föredettingar, som ställer upp i Let's Dance?


Kommentarer
Postat av: Herr H

Måste bara berömma för en synnerligen smakfull bakgrund! Här handlar det om diskbänksrealism på pixelnivå! Perstorp... det var väl nära att ni flyttade dit någon gång i forntiden?

2009-01-24 @ 17:20:14
Postat av: Fia

Jag älskar att titta på dans, så Let´s Dance är högtidsstunder för mig. Därför blir jag irriterad när de sopiga gubbsen håller sig kvar. En tidigare säsong höll jag på att bli tokig när Lasse Brandeby var kvar vecka efter vecka trots undermålig dans. Det verkar vara lite kult att rösta på gubbar som inte kan dansa, och inte ens bjuder på någon större underhållning. Om man nu strikt ska bedöma dansinsatsen tycker jag att det var väldigt fel att Blondinbella åkte ut.

Elisabet Höglund bjuder på både härlig utstrålning och schysst dans, så jag hoppas att hon blir kvar ett tag till.

Helt ok att Linda Haglund åkte ut förra veckan, och den här veckan hade jag gärna skickat iväg Hasse Aro.

2009-01-24 @ 18:21:13
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

herrH; uppskattar man vardagen finns det inget som slår perstorpsplattan och vi klarade oss med ett nödrop från att hamna söderut.



fia; det måste vara en massa förvirrade tanter som röstar på gubbsen. Ungefär som fjårtisarna som röstar på Johan-Palmerna i Idol.

Heja Bettan!

2009-01-24 @ 19:01:40
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Lite roligt tycker jag om Let´s dance att det är så pass oförutsägbart. Bara föredettingar är det ju inte, Måns Zelmerlöv vann ju t ex. Men det är personlighetskrävande och där föll Blondinbella.

2009-01-26 @ 00:04:24
URL: http://www.annaama.wordpress.com
Postat av: frktjatlund

Jo, det är nog så att konstruerade plastpersonligheter inte går igenom tv-rutan och ut till publiken.

2009-01-26 @ 09:17:55
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0