Gårdagens erbjudanden

Com.hem går bort

Ibland är det synd om telefonförsäljare. Igår led jag med Linda, som kvittrande ringde upp från com.hem.

- Ja, ni har ju varit kunder hos oss under många år. Man skulle kunna kalla er förmånskunder. Hur har ni det med telefoni och bredband?

- Bredbandet betalar jobbet.

- Men telefoni, där finns det många kronor att spara om ni nappar på vårt bla-bla-bla-erbjudande.

- Det låter lovande. Då kanske vi kan få ihop 30 spänn till den nya kortavgiften, som vi fick brev om häromdagen.


Då blev Linda ledsen. Men jag blev ännu surare över att com.hem i praktiken höjer priset med 10 % utan att tillföra något för kunden.


Ser rött

Varför blir jag så provocerad av vissa tidskrifter och varför marknadsavdelningar har fått för sig att jag skulle vara intresserad av att prenumerar på dem? Igår låg det ett glansigt erbjudande från Gods & Gårdar och den typen av tidskrift är nog det sista jag skulle kunna tänka mig att läsa. Än mindre betala för.


Jag skiter fullständigt i hur folk har det på sina slott och herresäten. Deras mat och antikviteter struntar jag också högaktningsfullt i. Hur de sköter parker och trädgårdar och hur de tänkte när de valde dittan och dattan är totalt ointressant för mig.


Och jag känner mig inte minsta avundsjuk. Bara illa berörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0