Slaget vid Brunkeberg

Själva avgörande slaget om vårens semestermål kom 17:22 vid Vasagatan 16. Vägen dit var mödosam på flera plan. Då fick fantasi-Borneo ge vika för mer närliggande territorier och en mer lättforcerad geografi. Maken har insett att vi, dvs framförallt han, inte har fysik för kategori fyra på en femgradig skala. Han som bangar för lite skoskav.


Nej, i gång nummer ett på Kartcentrum finns böckerna med vandringar på europeisk mark och där hade vi stämt möte efter jobbet. Maken kollade först på Pilgrimsvandringar i Spanien.

- För katolskt, menade jag och efter lite skärmytslingar enades vi om Mallorca. Ja, ja, inte alls likvärdigt med en rundresa i Kina. Snarare en tummetott. Men det var åtminstone 10 år sedan vi var där och då ägnade vi oss att cykla kors och tvärs och runt hela ön.


Nästa batalj tog två timmar framför datorn där jag avgick med segern. Maken satsade på lågprisflyg till Barcelona och färja därifrån. Jag höll på flyg tur och retur. Och voila, det flyget blev både billigare och går att boka om till skillnad mot Ryanairs pissiga biljetter i kombination med färjeöverfarter.



Så nu gäller det att ägna de närmaste tre månaderna att bli lite fit for fight, så vi pallar utsikten.


Kommentarer
Postat av: Ninna

När jag läser ditt inlägg så inspireras jag till att göra en "vandringsresa" tillsammans med maken. Vi gillar att gå, cykla samt att resa/se nya platser.



Ska bli kul att få läsa dina reflektioner efter resan.

2009-01-21 @ 21:36:06
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Jag kan rekommendera vandringsresor. Det finns en uppsjö av böcker med beskrivningar. Flera avhandlar vanliga charterresmål, där man kan hitta annat än de vanliga turiststråken.

2009-01-21 @ 23:11:18
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0