Mamma mia

Jag kommer inte ihåg hur gammal jag var första gången jag fick frågan:
- Vad heter din mamma?
Jag kan inte ha varit särskilt gammal eftersom jag svarade ”Mamma”. Inte visste jag att mamma hette något också.

Frågan om vad mamma hette kom då och då från främmande vuxna när jag var ute på egen hand. Till slut berättade jag hemma om att folk frågade så konstigt och blev besvikna när jag svarade ”Betty”. Mamma skrattade och sa att de nog förväntade sig att jag skulle svara Ingrid Bergman.


 frk-trehjul


I veckans ICA-kuriren är det en intervju med Isabella Rosselini och då konstaterar jag att vi är lika gamla. Så det kanske kan förklara min barndoms frågvisa vuxna något. Men jag begriper inte hur de kunde tro att Ingrid Bergmans dotter skulle spatsera omkring på egen hand, utan vare sig föräldrar eller tvillingsyster.

Behöver jag nämna att jag växte ifrån alla likheter.


Kommentarer
Postat av: Christina

Åhh så gulligt foto
Ha en trevlig helg
Kram

2006-09-16 @ 18:49:48
URL: http://asfalblomma.blogspot.com
Postat av: Anonym

man kan nog inte göra alla till lags, men även en "feltolkad" upplevelse, en känsla är ju rätt, för den som har den - känslan alltså, blev denna kommentaren bara surrig och knapsu, fröken, Isabella!

2006-09-16 @ 19:16:20
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Ja man kan ju inte missa att se att det är en mycket superung och jättesöt och jättelik liten frktatlund på det fina gamla fotot.

2006-09-17 @ 18:38:48
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0