Överseende lönar sig

Vi avslutade helgen med ett besök på restaurang Texas Longhorn tillsammans med Ettan, Tvåan och diverse annat löst folk. Totalt nio personer.

Senast M och jag var där beställde vi in varsin drink före maten. M tog en Margarita och jag beställde Dry Martini. Kyparen hade fullt upp och levererade två Margaritas. Vi sa inget, han slet som en galärslav. Drink som drink. När varmrätten kom in såg servitören sitt misstag, ursäktade sig och sa att han bjöd på drinken.

margarita
Den här gången bjöd en i sällskapet på en tillbringare med Margaritas. Efter ett tag dök kyparen från förra gången upp och vad hade han i handen? Jo, min Dry Martini.

- Det var på tiden! sa jag inte alls. Nej, det kallar jag service. Han kom ihåg incidenten från förra besöket, trots att det var över en månad sedan och nu kom vi i ett större sällskap. Jag vet inte om han kommer ihåg att vi blev kompenserade redan då, men nu har jag fått två gratisdrinkar.


Kommentarer
Postat av: bonny

kära kära - kan inte säga hur ghlad jag är att du är tillbaka - står just nu och måste rusa....du vet vetm jag är va?
Ursäkta slarvet i skrivandet denna stressiga stund - MÅSTE bara säga att det är så kul att ha dig här igen!
Inga tårar - ja, den vill jag se!!! Kände en gång Bjerking - fr gymnasiet...

kramar så länge!!! (om du inte riktigt vet vem jag är så säg till)

2006-09-18 @ 16:23:52
URL: http://styvfamiljen.blogg.se
Postat av: En liten tant

Till den krogen vill man ju gå! Vilken nivå på servicekänslan!

2006-09-18 @ 18:43:09
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Ja det må jag säga det var service när den är som bäst. Ni får göra ytterligare ett besök där och testa hans närminne:) Kanske blir det ytterligare en drink.

2006-09-19 @ 12:12:58
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Annaa M

Snyggt! Måste gå dit med Pojken som gillar den typ av mat serveras där, han lider en ständig brist på rejäla köttbitar här hemma.

2006-09-19 @ 21:34:23
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0