Listig

En liten lista från Rutan.

Fem saker som finns (fanns i mitt fall) på din Att-göra-lista idag

  • Gå till jobbet
  • Jobba. Och jag gjorde en rejäl uppryckning där jag lyckades koncentrera mig flera timmar på en riktigt boooring utredning. Imorgon har vi redovisning på förundersökningen och som mamma brukade säga: "Om kvällen får den late bråttom."
  • Hämta barnbarn på dagis/fritids.
  • Laga mat till de små liven. Äsch, laga och laga? Vad är det för fel med Donken? För 88 kr får man både två glada barn mättade av två glada måltider plus lika många äppelpajer.
  • Laga mat till de stora liven, dvs Maken och mig. Är inte hemlagat lite väl överskattat? Den lille vresige japanen i kvarteret säljer utmärkt laxsushi.

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Det ventilerade jag för dryga månaden sedan i en annan lista.

"Värsta kaoset hemma förmodar jag. Åren runt 1998 var hemska och jag förpassar den perioden till Glömskans Dalar. Men på jobbet gick det bra. Jag flydde dit och fick jobbet som programmerare. Så här dags hade jag jobbat halvannan månad på den nya tjänsten och var fortfarande skraj att jag inte skulle klara av uppgifterna."


Ställen du bott på

Stockholm: Hökarängen, Fruängen, Mälarhöjden, Brandbergen. Dalarna: Malung. Stockholm igen: Östberga, Solberga, Södermalm.


Fem saker du skulle göra om du var biljonär

Ingenting! Med själva kapitalet, alltså. Varför spendera det? En biljon = 1 000 miljarder. Så många kronor finns knappt. Bara en ränta på sisådär 4 % blir 40 miljarder och det räcker absolut för mina behov.

De skulle jag använda till att fixa och lyxa till boendet för oss och diverse närstående. Plus lite annat boende här och där på jordklotet. Sen skulle jag begrunda diverse altruistiska projekt och likt Bill Gates, satsa på något som verkligen trodde skulle medföra förändringar. Och varför inte slänga bort lite på ett dödfött bokprojekt när man ändå är igång?


Pengaskulder har jag inga, så den trista punkten utgår.


Personer du vill veta mer om

Nu levande? Jag kommer inte på någon speciell. Det skulle kanske vara intressant att titta in i hjärnan på diverse skumma människor. Men ändå inte. Nej, skaka liv i lite döda och få dem att svara på ett och annat. Men inte ens en biljon skulle fixa en enda tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Vidaragnete

Really enjoy your website. Thank You.

2010-04-07 @ 12:57:57
URL: http://vidaragnete.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0