Mörad

Innan jag gick på semester ägnade jag en halv dag åt att sortera papper i tre högar: spara, slänga och den ambivalenta kategorin mitt-emellan. Idag krävde den bågnade mejlboxen en insats och inposten delades upp i spara (specar, felanmälningar), slänga (skämtmejl, som jämförelse mellan Lincoln & Kennedy eller BMW-Europa & BMW-Zimbawe, spam plus annat skräp) och mitt-emellan (allmänna förfrågningar, som redan kan ha besvarats av någon annan).


Det tog större delen förmiddagen och jag vidtog åtgärderna stående. Baken ömmade efter årets första cykeltur. Ändå var den bara på ynka 5 km. Jag tål tydligen ingenting numera.


Svärdottern sommarjobbar vissa dagar med rena fakirtiderna (7.00-18.00). Det betyder att jag cyklar dit 6.00, väcker och utfodrar barn, lämnar diton till dagis och fritids, cyklar till jobbet, jobbar, cyklar tillbaka och hämtar de små liven från barnomsorgen, utfodrar igen, spelar kort och cyklar hem när modern anlänt från jobbet.


Så nu har jag inte bara ont i rumpan, utan känner mig ganska matt.

Kommentarer
Postat av: Fia

Du verkar vara en väldigt omtänksam svärmor. Det måste vara tryggt för barnbarnen att ha det stödet.

2008-06-03 @ 17:00:04
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Annela

Det är inte bara svärdottern som har fakirtider. Du är en änglasvärmor!

2008-06-06 @ 14:54:24
URL: http://www.annelas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0