Think pink

Det pågår ett utmattningskrig vid Årstavikens strandpromenad. Stridsplatsen är begränsad till en parkbänk på norrsidan och vapnen är målarfärg. Ett kommando använder grön färg och jag misstänker att den befälhavaren betalas av gatukontoret. Så ibland är bänken grönmålad, precis som alla andra bänkar i Stockholm.


Men motståndarkommandot tycker tydligen att just den här bänken borde avvika från övriga. Så när de slagit till, är bänken illande rosa och deras slagord är målad i silverfärg över bänkryggen.



Ganska kul, men jag hoppas verkligen att man inte gör verklighet av sitt hot. Det är inte vackert och färgen sticker så förskräckligt i ögonen.


(Senast jag passerade, ledde Gröna Brigaden.)


Kommentarer
Postat av: Fia

Det där är en ganska charmig variant av civil olydnad!

2008-06-14 @ 08:55:39
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Precis. Man blir glad över tilltaget. Men jag skulle inte uppskatta om man gick lös på alla parkbänkar.

2008-06-14 @ 15:38:59
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0