Du är vad du tittar på

Dagens gnäll
Jag är gift med en enkel människa. Inte alls så konstigt eftersom jag själv inte är särskilt komplicerad. Och min make gillar enkla saker. Dessutom tycker han om idiotprogram på tv. Program, som ger mig rysningar. Vi hade en mindre urladdning i ämnet igår kväll .


Du är vad du äter
Jag står bara inte ut med Anna Skipper. Hennes beskäftiga stil ger mig kalla kårar. Och jag riktigt ser dollartecken rulla i hennes ögon, när hon prånglar på offren sina egna proteindrinkar.


Miami / LA Ink

Konstiga motiveringar till konstiga tatueringar presenteras på löpande band. Dramatik som inte finns och white trash i långa banor.


Chopperbyggare

Programmen med bensin i blodet, där man knåpar ihop motorcyklar, som ser otroligt obekväma ut. Ibland kastar man saker på varandra och svär. Det pågår också en obegriplig kamp mot klockan. Spänningen är obefintlig.


Pimpa någons åkdon

Någonstans långt ner i programlistan har vi förpassat MTV men trots det händer det att zapparen knappar sig dit. Bevare mig väl om det pågår en extreme make over av ett gammalt rostigt fordon. Då blir vi kvar där.


Fear Factor

Silicontuttar tävlar med deffade muskelmän i fullständigt idiotiska uppgifter. En tävlingsgren är rena äckeluppgiften; kräla i djurkadaver och dricka malda, valda delar av kropparna, äta kackerlackor eller att dyka ner med huvudet före i en tunna ister för att få fram en nyckel.


(Maken har fått för sig att titeln är Fear Factory och jag skrattar i mjugg låter honom hållas. Någon liten hämd måste jag få.)


Dr Phil

Lite Anna Skipper över människan. Självförtroendet är alltid på topp och det finns inte ett problem, som han inte har lösningen på. Och så tillkommer givetvis dollartecknen i ögonen.


Jerry Springer

Värst utav dem alla. Fullständigt osannolika människor med osannolika problem slåss i en tv-studio. Makens teori är att jag avskyr programmet för att jag inte klarar riktiga människor.

- Du sitter hellre vid datorn och skriver mot en vägg än att umgås med verkliga människor.


Men om det programmet visar verkliga människor blir jag rädd för mig själv. När jag ser personerna glimma förbi tänker jag tankar som: Nödslakt, tvångssterilisering och omyndigförklaringar. Ibland t o m Nuke' em!


Alla de här produktionerna är egentligen samma program. Totalupplevelsen är att jag har sett det mesta flera gånger förut. Det positiva i sammanhanget är att jag avverkar en del böcker på vägen.


Kommentarer
Postat av: Aiila

jag är lätt La Ink i sånna fall. Men jag är inte din skeva tolkning av programmet.

2008-04-03 @ 15:04:55
URL: http://aiilas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0