Anonym

Det händer att jag smygjobbar på fritiden och det händer att jag inte jobbar när jag är på jobbet. På fikrasterna kan jag t ex övervaka omvärlden. Nu meddelar Metro att det finns myndigheter som tycker sig ha information att hämta i bloggosfären.

Men vad har Mattias på Konsumentverket egentligen att hämta i bloggar? Att Amanda har köpt bikinisar, som hon är riktigt nöjd med eller Svenne Trähatt fick problem med sin nya gps. Kan det vara av intresse? Hur systematiserar de läsningen och vad de får ut av den? Det känns onekligen som man slösar bort både tid och pengar.


Och nu kan jag meddela Försäkringskassan att jag jobbade två veckor trots att jag var sjukskriven. Om jag ska vara exakt var det vecka 16 och 17. Men det är inget för FK att hänga upp sig på för där vet man inte om att läkaren sjukskrev mig och någon ersättning lär inte bli aktuell. Och de vet inte ens vem fröken Tjatlund är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0