Nygammalt

Svärdottern har tagit semester från oss. Hon och barnen åkte till hennes brors landställe över långhelgen. Det känns lite konstigt efter sex veckors mer eller mindre intensiv samvaro. Varje vardag har jag tagit vägen om dem och följt Noa till skolan och nästan varje dag har jag tagit vägen om dem även på hemvägen.


Så igår gjorde vi sånt som vi brukar göra när vi inte har något annat för oss. Vi tog en promenad i lagom takt ut till Djurgården och tog igen oss på en uteservering.

image359

Jag vet inte hur det har gått till, men alla barnböcker vi hade när barnen var
små är som bortblåsta. Jag misstänker att de är utlånade på livstid till andra.
Det brukar var så det går till och jag hoppas att de har glädje av dem.


Nu har jag börjat köpa upp nya och gamla exemplar. Vissa har jag köpt två gånger eftersom jag slarvat bort första köpet. Så nu har vi återköpt Tant Mittiprick, Mio min Mio, Lille Prinsen och Det blåser på månen. Dessutom har jag köpt Lilla huset på prärien på Tradera.


Det kanske finns bra, modernare böcker men jag kör med gamla säkra kort som jag själv gillade som liten och sen gärna läste högt för mina egna barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0