Have you got any bairn bairn?

Lilla S har upptäckt att det har sina poänger att vara sjuk. Man blir extra uppassad och omgivningen har förståelse att man är lite kinkig. Häromkvällen hade hon sagt ”Ja e fever” för att få sin mor att serva henne med vatten och nya nappar.

Igår hämtade jag henne på dagis och skämde bort henne med att köpa en bulle på Eclair. Sen satt hon uppkrupen i soffan och tittade på favorit-DVD:n medan hon tuggade i sig bakverket. Såna fasoner tillåts en mormor.

Jag brukar inte frekventera kollektivtrafiken, men alltid när jag åker tunnelbanan lyckas jag pricka in problem. Det är urspårningar, olyckor, vagnfel och annat. I morse hade jag tur och kunde åka det sista problemfria tåget. Efter det var det tvärstopp i en halvtimme på gröna linjen.

Nu är interannonsen om ytterligare en medarbetare formulerad. Där står det att jag ska vara handledare åt nytillskottet. Det ska bli intressant att se om det blir napp internt. En intern kandidat är lättare att utvärdera. Externa sökande är lite svajigare, man har ju ingen aning om bakgrund, kunskaper och personlighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0