Inget nytt under solen

Nu var jag tvungen att göra mig populär igen. Vi sitter på ett möte där vi ska redovisa hur långt olika projekt kommit då en konstig smitta börjar göra sig gällande. En efter en som inte har några nyheter att komma med inleder med ”Inget nytt under solen”. ”Men hallå” sa jag. ”Inget nytt under solen betyder att man sett det förr. Typ Redan de gamla grekerna hade trängselskatter. Jag förmodar att ni menar att inget hänt sen sist”. Fröken Tjatlund har svårt att hejda sig i vissa sammanhang. Ordspråk och talesätt är en av mina specialiteter.

Igår såg vi Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö. Den var bra, framförallt grabbarna som spelade Erik och Edmund. Filmen hade nästan samma ton som boken. Jag gillar den typen av barn- och ungdomsskildringar. Men min absoluta favorit i den genren är Mitt liv som hund.

Nu ska jag botanisera i bokrean på Åhléns. Jag har bespetsat mig på en Peter Englundbok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0