Väderspänning

Senaste tiden har löpsedlarna genomgått en metamorfos. Förr var det rubriker i stil med ”Så äcklig är din tandborste” eller ”Din kudde består av 50 % kvalster” parat med ”Så får du fasta lår” och ”Vanliga halstabletter kan vara beroendeframkallade – läs hela listan”.

Såna uppfordrande rubriker gillar jag. Inköpslistan utökas med tandborste, ny kudde och gummiband. I smyg köper jag ett fyrpack Läkerol med Salvismak och bekräftar mediasanningarna för dagen.

Nu har man flyttat väderprognoserna till löpsedel och tidningens första sida. Vad var det för fel på sista sidan? Vi som vill leva i lycklig okunnighet om framtiden kunde tidigare gladeligen går ifrån både paraply och gummistövlar utan att känna oss oinformerade. Nu varnas det för stormar i stora svarta bokstäver, som om det var tredje världskrig på gång. Sen dyker det upp en ynklig liten vindil och man kan känna sig totalt blåst. Som man har laddat inför hotet. Besvikelse är bara förnamnet.

Till helgen ska det bli varmare igen. Det stod så på löpet i alla fall. Hu, vad jag våndas!


Kommentarer
Postat av: Inga M

Mina komplimanger för den oerhört fyndiga rubriken, ha ha!

2006-11-14 @ 23:41:22
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ers Larik

He he - det kanske blir Sirocco?..

2006-11-15 @ 09:49:50
Postat av: Nina på Johangården

Jag orkar inte ens läsa dessa svarta rubriker längre. Ofta visar det sig ju bara vara en flugskit som blåsts upp till elefantstorlek.

Nu behövs nog en mycket kraftig chock för att det verkligen ska bli chock av det. Vi är mättade med chocker och elände.

2006-11-15 @ 17:15:29
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jag har citerat Jan Berglin tidigare och gör det gärna igen: "Vanlig huvudvärk kan vara dumhet - testa dig själv". Det blir lite varg, varg över det hela.

Inga: Rubriker är en utmaning. Tack för komplimangen.

Petra: Jag ska kolla bloggen.

Ers Larik: En gång i tiden var jag lycklig ägare till en Sirocco, inte vinden utan bilen(VW) med man tog sig fram med vindens hastighet.

Nina: Ja, man undrar hur en rubrik med verkliga nyheter ska kunna väcka uppmärksamhet.

2006-11-15 @ 20:47:46
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0