Stryk det som önskas

Tillhör jag linnemaffian? Ni vet, medelålders kvinna, som håller svenska kulturen igång. Jag vet att jag inte gör det, mest för att jag aldrig har ägt ett linneplagg i hela mitt liv. OK, det har varit nära några gånger, men jag har hejdat mig inför kravet på strykinsats.

Det måste finnas marknadsförare därute som tror att jag ingår i målgruppen. Jag har fått adresserade erbjudanden om teaterabonnemang. Nu fick jag ett från Nationalmuseum. Det var ett bortkastat utskick. Jag brukar då och då gå dit ändå. Inte alltid för att se konsten, utan för att helgluncha på deras restaurang.

Apropå strykning, så passade vi Treans barn igår kväll. Jag fick faktiskt ett strykanfall och då frågade My, 3,5:
- Vad är det där? och pekade på strykjärnet.


Kommentarer
Postat av: Christina

Ja du det är skönt att slippa stryka man kan göra roligare saker...
Kram

2006-09-27 @ 15:53:19
URL: http://asfalblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0