Litet mellanstick

I kväll har vi ägnat oss åt att odla konventionella könsroller. Maken avslutade skifte mellan vinter- och sommardäck. Den försvunna bulten återfanns aldrig, det gjorde däremot hans tvilling. Exemplar nummer två gömde sig i bilens askkopp och det sparade oss många bekymmer.

Under tiden har jag bl a suttit på en toastol medan liten flicka badat. Förr i världen i Södra Förorten, tillverkades många plagg i kök och badrum. Nej, man behöver inte sitta still för att sticka, tvärtom. Lösningen heter rundstickor och att man klämmer fast nystanet med armen. Då kan man sticka var som helst, med rundstickor blir man lättrörlig och kräver inte större utrymme än annars.

Det blir finfina pannkakor samtidigt som man räknar, en avig, en rät eller ännu hellre patentstickning. Visserligen blir man tvungen att tvätta plagget innan det används. Det luktar så mycket bättre då.

 

När jag frågade Stella vilken färgrand jag skulle ta först, röd eller blå, kom den självklara motfrågan

- Finns det inte rosa?



Jag har inte sett skatorna på ett tag. De kanske ledsnade på den existerande fientligheten. Nu sticker jag tillbaka till tröjan ...


Kommentarer
Postat av: Kogosamo

This site is professional and to the point.

2009-09-28 @ 11:44:34
URL: http://kogosamo.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0