Girls just wanna have fun

Man kan dela in tråkiga människor i två kategorier; de genuint trista och de enerverande. Första kategorin, de genuint tråkiga, är riktigt trista typer, som aldrig eller väldigt sällan har något roligt eller intressant att komma med.

 

Grupp två, de påfrestande, är personer som är tråkiga men som själva tycker att de är riktigt festliga typer. De har inga problem att bryta en spirituell konversation och dra en obegriplig alternativt bättre begagnad ordvits, som bryter tankeutbytet totalt. Det blir tyst och någon kanske skrattar lite artigt, men det är garanterat inte jag.

 

Nu när yngsta medarbetaren sa upp sig, så blir det lite omstuvning av höstplaneringen. Hon och jag skulle t ex åka på konferens i slutet av september. Nu får jag annat eller inget sällskap. Annat är antingen en mindre social man eller en person som tillhör kategori två.

 

Den mindre sociale var osäker på om han kunde de aktuella dagarna. Jag undrade vad han begärde i muta för att rensa i almanackan. Det blir så fruktansvärt pinsamt att tillbringa tre dagar med en skojfrisk människa utan att kunna skratta åt ett enda skämt.

image239 

Smakprov från morgonbönen

- Hur har vi det med Gustavsberg?

- Det funkade inget vidare, så vi backar dem till gamla systemet.

- OK, då spolar vi dem tillsvidare.

- Va?

 

Jaha, i Gustavsberg gör man muggstolar, kom vi på efter ett antal pinsamma sekunder. Skitkul!


Kommentarer
Postat av: F

Det är jobbigt att umgås med personer som oavbrutet håller låda, och drar en massa skämt, som de själva skrattar hejdlöst åt, men som man inte ens tycker är smålustiga. Man tröttnar rätt snart på att skratta artigt med jämna mellanrum.

2007-08-25 @ 19:31:18
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: G

Tack för ett gott skratt mitt i natten! Håller tummarna för dig gällande konferensen. ;)

2007-08-25 @ 23:47:57
Postat av: frktjatlund

neverkeso; jag är så oartig att jag inte förmår mig att dra på munnen ens.
g; varsågod, skratta på bara.

2007-08-26 @ 08:37:37
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Annela

Jag håller med dig - pest eller kolera?

2007-08-27 @ 22:14:41
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: Twenty 7

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care

2010-10-29 @ 08:33:31
URL: http://twenty-7.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0