En kort en lång en pyramid ...

Nu ska jag hem och plugga. Det gäller att ha alla vägmärken på plats 1 juni, annars kan det bli dyrt.

image152

Det handlar om datumparkering, berättar dn. Men var har man uppdelningen för parkeringsförbud på udda och jämna datum? På min gata, hemma i stan, gäller torsdag kl 0-6. På min gamla gata i förorten gällde förbudet en speciell veckodag.

Man säger att det är en internationell anpassning, så att utlänningar ska begripa symbolerna bättre. Men jag har aldrig sett skyltarna i något annat land, däremot tog det en P-bot innan jag förstod gula ränderna längs gatan i England. Men där är man inte så välvilligt inställd till standardiseringar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0