Modell äldre

Världsmusiken var värdsa bra. Det handlar alltså om Ale Möllers Band och spelningen på Nybrokajen 11. Speciellt Magnus Stinnerbom imponerade på fiol.

På hemvägen ringde konserttipsaren från Göteborg medan vi satt i tunnelbanetåget. Paret tvärsöver, som tjuvlyssnat på samtalet hade varit på samma konsert, så vi utbytte lite tankar om tillställningen. Musiken ädla känslor föder, brukar man säga och det är inte ofta främmande människor börjar prata med en på buss och tunnelbana. Möjligen om de är påverkade.

Min odyssé bland billiga klädleverantörer gav inget mer än irritation. Jag retar mig så på enfalden i kedjornas reklamkampanjer. Det ska vara äldre modeller sedan Lindex gjorde en lyckträff med satsningen på Emma Sjöberg. Den lyckades tydligen vända deras nedåtgående trend.

När den kampanjen kom, tyckte t o m jag att den kändes rätt; en fräsch, inte alltför ung småbarnsmamma såg aktiv och trevlig ut. En person som många kunder ville identifiera sig med.

Nu har Lindex gått vidare med Isabella Scorupco, men en f d bondbrud ger inte alls samma helylleassociationer. H&M:s special i är kläder designade av Madonna och det är också hon som har plaggen på sig i reklamen.

Mest retar jag mig på KappAhl. De har engagerat Goldie Hawn. Hon är född 1945. Antingen är hon lyft eller så är hon retuscherad så till den milda grad på bilderna att hon ser yngre ut än sin egen dotter.

Det är inte fenomenet äldre känd modell jag vänder mig mot, utan att alla plötsligt ska ha det och dessutom ska personen inte alls se äldre ut.


Kommentarer
Postat av: Helena

Nu har jag fastnat för din blogg, så nu kommer du att ha mig hängande här jämt! Jag blir så glad av att läsa det du skriver.
Visst finns det ett stort utbud av "aktiviteter" jag känner mig bara så himla lat som inte utnyttjar mer.

2007-03-23 @ 13:57:05
URL: http://skogsmyrans.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Du är så välkommen, häng på bara.

2007-03-23 @ 22:56:37
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0