Öppna kanaler

Tillgång till hela kabelutbudet är en enda stor prövning. För det första vet man inte hur länge man har det. Därför gäller det att se så många filmer som möjligt, nu när det går att göra det. Det spelar ingen roll om man så bara hinner med några fragment av varje.

För det andra är tidsåtgången för kanalväxlingen en plåga. Zapp 3:an, zapp 9:an, zapp 1:an, så funkade det förr i världen. Nu måste man måste man trycka meny, kanallista, välja kanal och läsa snabbsammanfattningen av programinnehållet. Nej, man måste inte göra så, men mannen med makten i sin hand gör så.

Nu sitter jag här med rödgråtna ögon och sprängande huvudvärk. Jag visste att kvällen skulle sluta på det viset. Inte för att vi har haft något bråk, tvärtom. Vi enades om att se en hel långfilm, en riktig hjärtkramare, Joy Luck Club. Jag har både läst boken och sett filmen, så det var planerat självplågeri. Drygt två timmar av hulkande. 

Av den anledningen är jag glad att förra veckans förkylning, som gjorde att jag köpte en jätteförpackning med pappersnäsdukar. De kom väl till pass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0