Spektakel

Idag gjorde jag en ?Stella?. Det är ett internt begrepp uppkallat efter Svärmor. Innebörden är att man ger sig på något som kräver glasögon, utan att ha dem på sig. Eller att de är så kladdiga att man skulle se bättre utan några på. Konsekvensen blir att man gör alldeles galet.

För knappt en vecka sedan åkte mina glasögon i golvet och bågen gick sönder. Brillorna håller hjälpligt fast glaset så jag har bara på dem om jag ska läsa. Middagsmaten tillagades utan synhjälpmedel. Det fick konsekvenser när jag skulle öppna en förpackning med frysta grönsaker. Halvblind såg jag inte att förpackningen redan var öppen. Den hade en fiffig zipöppning, som var hjälpligt stängd och medan jag klippte upp påsen i andra änden for hela innehållet ut över bänken.

Så kan det gå, när inte goggelsen är på.

Innan dess hade jag precis fått ändan ur vagnen och beställt nya glasögon hos optikern. Köp 2 till priset av ett par, totalt 2300 pengar. Om två veckor ska de anlända. Fram till dess får jag smyga med mina demolerade exemplar på fritiden. Mina jobbglasögon får inte under några villkor lämna arbetsplatsen.

glasses

Kommentarer
Postat av: ROLLE

Känner väl igen det du varit med om.Under en semesterresa förra sommaren tappade jag bort mina glasögon, så jag var tvungen att fara till OK-macken på orten och köpa mig ett par läsbrillor för att jag skulle klara mig någotsånär i en vecka. Hemresan blev också jättejobbig med 80 mil bilkörning utan glasögon.Skitjobbigt.
Man ska nog alltid se till att ha två par likvärdiga brillor med sig.
Ha de bra
Rolle

2007-03-17 @ 19:27:21
URL: http://www.rollesatelje.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Precis, nu har jag laddat för en sån framtid.

2007-03-17 @ 20:31:56
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Anonym

hejsan
jag har blivit av med mitt kvitto på mina jobb glasögon... hur kan man få tag på ett nytt ?

2007-07-25 @ 13:26:36
Postat av: frktjatlund

Mitt spontana förslag är att du köper ett nytt par. Annars kan du alltid kontakta SolBrith Rönnqvist, Saidas synska dotter.

2007-07-25 @ 13:46:40
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Abdulmathilde

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-05-26 @ 11:29:10
URL: http://abdulmathilde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0