Mamma är lite trött idag

Mingel tar på krafterna. Jag minglade så till den milda grad att jag har lite lätt träningsverk. Benen är inte riktigt vana vid att stuffa runt flera timmar i sträck.


Det här med att få ihop folk som kommer från olika håll till en grupp är inte det lättaste. Festkommittén t ex bestod bara av medarbetare från gamla företaget. Jag vet inte om det berodde på bristande intresse från nykomlingarna eller att man inte tänkt på saken.


Festen började redan klockan fem med vin och snacks. Nya folket var mer eller mindre tvungna att jobba över och hann bara ta sig ett vinglas på vägen ut till restaurangen, så man kan säga att de halkade lite efter. Efter grekisk buffé blev det dans.


Särskilt många herrar jobbar inte på mitt företag, och flera av dem är snarare barlejon än dansörer. Men det är nästan enklare på det viset. Alla tanter kan röja loss utan att vänta på att bli uppbjudna eller försöka få någon ovillig man att shaka loss.


Och vilka kvinnor i 40-60-årsåldern kan låta bli att röra sig till 80-talsdängor som It's raining men och Hot stuff? Inte jag och jag vrålar gärna med i texten.


Det blir väl kväll idag också. Men en sak är säker; ikväll ska jag lägga mig tidigt. Så känns det nu i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0