Sommarnöje

Nu har jag vilat mig i form. Man skulle kunna tro att man blir starkare och starkare för varje motlut på cykel. Det blir man säkert, men det märks inte medan man håller på. För varje dag förra veckan blev Hammarbybacken motigare och motigare. Idag, när cykeln och jag vilat en vecka, gick turen till jobbet som en dans och jag kände mig riktigt cyklig. Sådär lycklig som man bara kan bli när cykeln känns som en förlängning av kropp och lemmar.


Jag har knappt hämtat mig från EM-festen och nu är det dags för nästa stora begivenhet: Tour de France. Ja, jag går på det varje år och förslösar timmar på Eurosport bara för att se en knarkare ta hem segern. Men vägen dit brukar vara underhållande. Här är det Lance Armstrong som vurpar, men kommer igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0