Ett brev betyder så mycket

Som det här t ex. Jag trodde att jag var svartlistad, som den femte uteblivna kvinnan, så många gånger som jag missat kallelsen. Som en stackars lågutbildad sate, som inte begriper sitt eget bästa. Som inte har råd att ta ledigt från jobbet. Eller vars anställning inte tillåter läkarbesök på arbetstid. Eller har språksvårigheter.


Denna gång lovar jag att dyka upp på reserverad tid, trots att brevrubriken är skriven i Comic sans serif. Något som borde vara förbjudet i korrespondens från offentliga instanser.


När jag ändå är inne på underliv, så finns det vissa saker som irriterar mig, nämligen kvinnor som tror att deras besvär är av allmänt intresse. Sån är Syrran. Eller snarare var. Och i kombination med att vara superplanerad, kunde hon hålla ämnet igång både före, under och efter.


- Vad säger du, ska du inte hänga med ut i Skärgården nästa helg? Jag har hört att det är jättevarmt i vattnet.

- Nej, det går inte! Då har jag min mens.

Sen kom det långa haranger om vad den kunde ställa till med, så både Brorsan och jag var glada över att det var hon som hade sin mens och inte vi.


Min nya kollega är lite åt det hållet. Varje gång det är dags så är det ett ojande utan like. Gärna toppat med migrän och andra plågor. Jag kanske är hjärtlös; men måste jag få veta alla detaljer.


Ibland får jag känslan av att för sådana kvinnor ökar gnällkvoten med åldern. För att tala om att de minsann fortfarande är fertila.


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Testar för 4:e gången nu.. Har postat 4 kommentarer på de senaste 4 inläggen.. Inget verkar komma fram. Blir onekligen trevligt att se om detta lyckas passera. Om så är fallet bästa frktjatis.. Jag håller med dig i allt;)

2008-10-21 @ 01:02:38
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: malou

Vad är det för fel på Comic? Jag tycker Times New Roman är jättetrist...

Fast jag håller med dig om människor som absolut måste meddela allt om sitt hälsotillstånd och sitt privatliv.

2008-10-21 @ 14:05:34
URL: http://www.enjoydiary.net/no/malou
Postat av: frktjatlund

solskugga; Bra Solskuggan! Du är uthållig och det känns skönt med lite medhåll.



malou; Jag tycker inte att Comic passar i offentliga sammanhang. Det är en annan sak om man vill ge ett lite handskrivet intryck under andra omständigheter. Men personligen tycker jag att teckensnittet är lite svårläst.

2008-10-21 @ 14:14:51
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Så där tycker jag det har varit sen man var typ 13. I alla sammanhang alltid någon tjej som är övertygad om att hennes mens är intressant för alla att höra om. Reflekterar inte över att ingen annan pratar om sin på samma sätt. Det handlar framförallt om brist på självdistans, tror jag. Och gå säkert igen på en massa andra sätt också.

2008-10-23 @ 22:08:40
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Visst går det ofta igen på andra områden. Universums centrum är självklart Syrrans navel. Om hon får bestämma.

2008-10-24 @ 09:45:27
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0