Valarbete

Nej, jag är verkligen ingen föreningsmänniska. Ett år satt jag med i Styrelsen för Användarföreningen. Mitt största bidrag till verksamheten var att avgå. Då fick föreningen anledning att göra av med lite stålingar i form av ett presentkort, som jag raskt omvandlade till ett set med Global-knivar.


Sen dess har jag utgjort halva valberedningen. Ett jobb som passat min lata disposition, eftersom övriga styrelseledamöter suttit kvar på sina poster år efter år. Men inför detta årsmöte ville två plötsligt avgå. Två på en gång. Mitt i en svacka för it-branschen. Det var inte snällt mot valberedningen.


Nu är det tur för mig och Föreningen att andra halvan av valberedningen tillhör de flitiga och enträgna. Hon har, trots motvind från sin arbetsgivare, lyckats skaka fram två hungriga unga så nu kan jag besöka konferensen och Årsmötet utan att behöva skämmas. Möjligen lite.


Mer uteliv

Ikväll blir det Grav öl på Pelikan. Det är den extremt särskrivande driftchefen, som inbjudit. Vi ska begråta ett datasystem, som äntligen har skrotats. Ett system, som ingen längre kan något om och som varit ett problembarn så fort det varit dags att byta hårdvaror.


Kommentarer
Postat av: Annela

Haha, grav öl är den extra stark? Detta oskick sprider sig. Mycket trött samt.

2009-02-10 @ 14:57:06
URL: http://annelas.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

sär skilt jobbigt för en språk polis

2009-02-10 @ 22:07:13
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0