Jag har problem

Probelemt är framför allt rubriken på ett Discoveryprogram. Eller Disko-väry, som mamma säger, med betoningen på ”ä”.

Programmet heter Jag borde varit död. Heter det inte Jag borde vara död? Eller är ordet ”ha” underförstått i rubriken så att man menar Jag borde ha varit död? Då förstår jag ännu mindre. Är inte döden ett tillstånd som det är svårt att ha varit med om, eller handlar programmen om Jesus?

Jag ser på kanalens hemsida att den engelska titeln är I shouldn’t be Alive men Jag borde inte leva/vara levande låter också knäppt. Som om man förverkat rätten till liv.

Hela eftermiddagen på jobbet gick åt till att skotta undan problem som veckans prodsättning åstadkom. Sista problemet var en kapplöpning mot klockan, men jag hann i tid och kan tillbringa helgen någotsånär tillbakalutad.
                                                    
M är ute på jakt efter någon trevlig film som vi kan glutta på. Senaste rullen var Peter Jacksons King Kong. Den var lååång. Vi delade upp den på två kvällar. Vanligtvis brukar jag inte gilla alltför fantasifulla alster, men den här tyckte jag var sevärd.


Kommentarer
Postat av: Anonym

King Kong har jag sett delar av. Den är minst 1 timme för lång, men helt okej.

2006-04-22 @ 12:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0