Kul kväll

Jag var i stort behov av en upplyftande upplevelse igår kväll. Och vad kan vara trevligare än en god middag i gott sällskap. Vi ringde Tvåan. Jovisst, kunde de komma men svärsonen hade köpt ostron och champagne. Ostronen behövde ätas upp. Hade vi nått emot att de kom med? Nej då, vi tar det till förrätt. Ni kan ta med Pol Roger också. Jag säger som Churchill: Champagne ska vara kall, torr och gratis.

Det blev familjefavoriten till varmrätt: Coeur de filé Provencale. En av få rätter jag är riktigt snitsig på. Ett resultat av många års trial and error. När det var dags för efterrätt var Stella trött så vi gick över till Tvåan och åt Ben & Jerry-glass. Sen kaffe och avec.

Svärsonen var sugen på TP, men vi hade hastigheten bara fått med oss ungdomsvarianten av frågorna. Vi brukar köra en snabbversion utan spelplan. Man slår tärningen och får man ett på tärningen så får man översta frågan på kortet osv. Klarar man frågan får man behålla kortet. Försten till 10 kort vinner. Nu blev frågorna alldeles för lätta och alla fick behålla sina kort.

Vi gick över till deras senaste investering, Sing Star till Playstationspelet. De hade låtar från 80-talet. Vi körde damerna mot herrarna. Herrarna var ganska jämbördiga. Jag var usel, men Tvåan var desto duktigare och det blev dött lopp. Vi hade väldigt kul i alla fall. Stella hade inga problem att somna i oväsendet.

Jag har funderat över varför mamma vill ge oss syskon en personlig hälsning. En tanke som snurrat är att på det sättet kan vi inte säga emot och hon får garanterat sista ordet.


Kommentarer
Postat av: Edvinalisha

Interesting. No more comment :)

2010-05-19 @ 13:40:08
URL: http://edvinalisha.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0