Lätt på foten

Idag blev äntligen premiärturen av i nya skorna. Vilken skillnad mot att släpa på de tunga vinterkängorna. Jag bättrade på gångtiden med flera minuter. När jag provar skor känner jag på en gång om de kommer att funka eller inte. Skoskav är inte en av mina vanligare åkommor. Det kan även hänga ihop med att jag är för gammal för att lida för min skönhet. Vardagsskorna är av mera praktisk sort.

Jag behövde inte blunda så mycket under den våldsamma historien. Annars är jag lite känslig på den punkten. Men om filmmakaren bygger upp berättelsen så att jag uppfattar våldsamheterna som berättigade så sväljer jag det hela lättare. Så okritisk är jag.

Gårdagens derby – det självklara samtalsämnet
Det är ett socialt handikapp att inte vara speciellt sportintresserad i den här stan. Till och med jag märker det. Trean brukar beklaga sig över sin sportsligt torftiga uppväxt. M är totalt ointresserad av allt utom Tour de France. Bland hantverkare är sportsnack den stora sociala oljan och M är helt lost på den biten. Nu har han börjat sätta en ära i sin okunnighet och säger saker som Ja, jag hörde att Froppa skulle spela när fotboll kommer på tal.


Kommentarer
Postat av: Christina

Skoskav brukar jag också skaffa mig i nya skor så jag gör så här när jag köpt nya.
Går med skorna så mycket som möjligt med fuktade strumpor och då brukar de forma sig bra och jag får inte skoskav.

2006-04-11 @ 12:10:56
URL: http://bjorkhaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0