Sommardäck

Jag har bestämt att vintern är över nu för min del. Mina arbetsresor sliter hårt på däcken. Jag har räknat ut att jag går 220 mil bara till och från jobbet. Det betyder att jag gör åt ett par skor och ett par kängor per år. Så idag var det dags att införskaffa nya sommardäck. Promenad in till city och extraprisdrottningen fick tag på ett par med nedsatt pris. Jag är sååå billig i drift.

 När vi ändå var i farten köpte vi lite lektyr för att vi ska kunna bestämma vart vi ska åka i sommar. Ska det bli Italien eller Frankrike? Vi får hålla tillgodo med Europa. Det finns mycket osett där också. M har ådragit sig proppar på en längre flygresa.
tyres
På Hötorget fanns det massor av tulpaner och tjugo av dem fick vi med hem. Vi lunchfikade ihop med delar och familjen och några vänner. Jag tog bara kaffe. Det är en kindtand som gör sig påmind. Det känns som jag inte kan tugga på höger sida. Förra gången den känslan uppstod kostade det 8.000 att bli befriad från obehaget. M håller på att få en ny guldkrona. Det kanske varken blir Italien eller Frankrike. Det kan hända att Skinnarviksparken får duga.
                                                     lunch04
Brunch på Söder, Restaurang Elskåpet Hornsg 82

I just love my tvättmaskin. Kanske inte själva apparaten utan funktionen. Här kan jag promenera ut och in ur lägenheten. Varje gång är tvätt färdig att slängas in i torktumlaren och sen är det bara att mata på med ny tvätt. Jag har läst att förr i världen så var vanligaste orsaken till att barn fick stryk att de hade smutsat ned sig. Jag skulle inte vilja stå på knä på nån brygga och banka tvätt i det iskalla vattnet.
                              cylinda


Kommentarer
Postat av: Christina

Snygga skor och underbara tulpaner.
Ja vi får hoppas att vintern är slut nu.
Tandläkaren är inget billigt ställe att gå till, hoppas att det inte grusar dina resplaner.
Italien eller Frankrike, god mat i bägge länderna.
Kan vara svårt att välja.
I höstat var min man och jag i Florida och flygresan är jobbig men som tur va så mellanlandade vi på Island men ändå....
Nu får du ha en trevlig helg

2006-04-08 @ 16:42:30
URL: http://bjorkhaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0