Vanlig huvudvärk kan vara dumhet - testa dig själv

Det finns en massa omskrivningar på dumhet-trögtänkthet. Jag brukar köra med
Han har inte alla kopparna i skåpet.
Driftchefen på jobbet säger
Han har inte alla hästarna i stallet.
Min svägerska formulerar sig
Han har inga studieskulder.
Andra förslag från omgivningen: 
Han saknar delar av servisen
Lampan lyser men ingen hemma
Det är inte krattat ända fram.
Det finns en utförlig lista på nätet. Alla förslag i den är inte så listiga, snarare krystade.

Såna begrepp förnyas hela tiden. Igår sa en av snickarna på M:s jobb
Inget bredband där inte
om en hyresgäst. Det gäller att ligga med i tiden.

Nu ska jag träffa mina syskon i mamma lägenhet. Det är inget jag ser fram mot. Syrran och Brorsan är redan så osams man kan bli. Jag tror inte att Brorsan kommer ens. Dysfunktionalitet är vårt familjenamn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0