Vill du få ut mer av livet?

  • Sjung i duschen
  • Upplev soluppgången åtminstone en gång om året
  • Lämna toaringen nedfälld
  • Lär dig tre skämthistorier
  • Ge tre olika personer komplimanger varje dag
  • Lämna tillbaka det du lånat
  • Lämna tillbaka det du lånat i bättre skick än tidigare
  • Tänk stora tankar, men uppskatta de små tingen
  • Bli den mest positiva och entusiastiska människa du känner
  • Använd tandtråd
  • Be om påökt när du tycker att du förtjänar det
  • Förlåt dig själv och andra
  • Lämna dricks
  • Säg ”tack” ofta
  • Säg ”varsågod” ofta
  • Undvik negativa människor
  • Putsa skorna
  • Ha alltid startkablar i bilen
  • Se andra i ögonen
  • Använd finporslinet
  • Underskatta aldrig kärleken
  • Ha ett fast handslag
  • Ta alltid emot en utsträckt hand
  • Skyll inte på andra. Ta eget ansvar
  • Vinka åt barn i andra bilar
  • Förvänta inte att livet är rättvist
  • Drick champagne utan anledning
  • Uppmuntra minsta förbättring
  • Håll löften
  • Ta ut glädje i förskott
  • Säg ”jag hade fel” när det behövs
  • Säg ”jag vet inte”när det behövs

Kommentarer
Postat av: Malin

Försöker nog leva efter det i viss mån...
putsa skorna och start kablarna det är där det börjar falla..

2006-04-21 @ 15:20:30
URL: http://exotisk.blogspot.com
Postat av: Anonym

Av de 32, gillar jag nog mest - det är ju fredag, och då faller det filosofiska på plats av sig själv (i bästa fall).
- att man ska förlåta sig själv.
Jag ska förlåta mig själv mina synder (och andras - dock inte george w, no way)!

2006-04-21 @ 18:53:30
Postat av: frkt

Min tandläkare röstade på tandtråden. Själv föredrar jag att ta ut all glädje i förskott. Det blir så lite glädje annars.

2006-04-21 @ 19:01:56
Postat av: Birgereline

Hello. Enjoyed your web site :-) ! ! !

2010-02-04 @ 13:20:30
URL: http://birgereline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0