Tooth Break

Detta har hänt:

 


Avsnitt 1
Anneli (tandhygienist) bannar mig i januari för mitt dåliga flossande. ”Det kommer att straffa sig” dvs mig.

Avsnitt 2
Straffet kommer som ett brev på posten 9/4. Oxeltanden på överkäkens högra sida börjar mola. 

Avsnitt 3
Gunnar (tandläkare) är ledig runt påsk och jag knaprar magnecyl.

Avsnitt 4
Perry (också tandläkare) jobbar och har en akuttid 20/4 och konstaterar infektion och ger mig recept på penicillin, som jag inte hämtar ut.

Avsnitt 5
Gunnar (tandläkare) jobbar igen och konstaterar 12/5 att tanden kräver rotfyllning. Kostnadförslag på 5.000:-

Avsnitt 6
Rensning av rotkanaler med antibakteriell behandling i juni.

Avsnitt 7
Ny tid och Gunnar (tandläkare) konstaterar att infektionen består och ny borrning utförs 16/7. Objektet hotas av dödsdom.

Avsnitt 8
I dagens avsnitt ger Gunnar (tandläkare) upp rotkanal nummer tre. Två kanaler går att behandla, men den tredje kräver fältskärarinsats. Väck med den och tanden kan kanske räddas från kallbranden.

Kommande avsnitt kommer att innehålla operationsscener och känsliga läsare varnas. Det ursprungliga kostnadsförslaget försvann redan i avsnitt 7 och känsliga deltagare varnas när sluträkningen kommer.


Är det detta som morsarvet ska användas till? Ska jag se det hela som en hälsning från hinsidan? Är det käken som ska fixas istället för köket?

Mamma var totalt tandfixerad. Hon hade löständer från 20-årsåldern, som hon skämdes enormt för. När hon gjorde en ny bekanskap så var tänderna det första hon la märke till. En vanlig kommentar var:

Jo, visst såg hon bra ut. Men hon hade väldigt dåliga tänder.


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Lida pin för att bli fin. Det här känner jag igen.
Själv fick jag, ja jag säger bara det, tack och lov användning för skattepengarna och lite mer därtill, närmare bestämt inalles 8000 friska. En avbiten tand, tyvärr alltför synlig för att kunna strunta i..
Allt tack vare Coop Forum´s cementerade lakritskäck.
Försäkring.. Naaa, ingen kunde ju säga hur länge den legat i affärn eller när den hade tillverkats. Ej heller om det var jag som hade varit vårdslös. Eller kanske det rent av var ett tillfälligt fel i produktionen...
Jag väntar med spänning på nästa del. Ska förse mig med nödvändiga kräkpåsar.

2006-08-29 @ 21:00:09
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Annaa M

Förfärligt!!! Djup sympati eftersom jag är olyckssyster.
Och värre kommer det att bli för fler om inte en ny tandvårdsreform träder i kraft NU!

2006-08-30 @ 15:11:11
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Elisabet

Det hade kunnat vara jag som skrivit om tänderna.
Min mamma fick löständer i 20-årsåldern och har hela sitt vuxna liv haft enorma komplex för den saken; jag såg henne aldrig skratta utan att hålla ena handen för munnen.
Inte ens som dement vill hon ta ut protesen.

Och själv har jag haft tre rotfyllningar på tre år, sedan jag skilde mig.

Jag hade kunnat åka till Thailand fram och åter om inte detta hade varit.

Och så en sak till: jag har alltid läst ditt nick som fröken Jaktlund.
Ikväll hos Source läste jag som fröken Jatlund och jag tänkte att det var då ett underligt namn .., sen loooog jag.

2006-08-31 @ 22:16:05
URL: http://www.cikoria.blogspot.com
Postat av: Edvardthale

Lovely site keep it i will be back that you.

2010-06-24 @ 08:21:21
URL: http://edvardthale.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0