Dagboksdags

Ja, ska inte en blogg vara en dagbok på nätet? Så här kommer några brottstycken ur mitt liv.

Igår hämtade M barnbarnet Stella på dagis. Tvåan kom hit efter jobbet och efter ett tag tyckte Stella att det var dags för dem att gå hem. Svärsonen skulle inte komma hem förrän vid niotiden, så Tvåan sa:
– Nej, vi stannar ett tag till. Det är ju ingen hemma hos oss. Det skulle bara vara tråkigt.
– Men jag är ju hemma med dig.

I förmiddags träffade vi några bekanta och fick frågan:
– Har ni lust att komma hem till oss imorgon kväll?
– Visst! Vad trevligt, vi har inget speciellt för oss.
– Tack och lov för att det finns andra som är lika oplanerade som vi.

Hur ska jag tolka det? Var vi sista desperata försöket? Äh, spelar roll. Jag är säker på att det blir trevligt i alla fall.

På H&M såg jag två flickor i 20-25-årsåldern klappa händerna i förtjusning över att det fanns Hello Kitty-underkläder för vuxna. En del (Tvåan) får aldrig nog .

Konsum annonserade hummer för 149 kr/st. Jag gick dit och bad om två stycken och funderade på att slå till på lite löjrom. Den kostade 99 kr/hg, men lite extravaganser kan man få kosta på sig ibland. Då ringer telefonen och en röst väser:
– På Ica kostar hummern 99 kr/st och löjrommen 59 kr/hg.

Vad gör man? Jag vill ju inte ljuga och inte heller berätta sanningen för expediten. Det är bara att mörka efter bästa förmåga. En konst som jag förfinat med åren.
– Oj, nu fick ja telefonsamtalet som göra att jag måste backa hummerköpet, sa jag och stäckte tillbaka paketet, samtidigt som jag försökte se sorgsen ut. Sen gick jag raka vägen till Ica och trängdes.


Kommentarer
Postat av: petra

strax intill där jag bor? Är det i min bostadsrättsförening - vi hör till huset ovanför på högbergsgatan...för närmsta "granne" i övrigt är ju stadsmissionen och det är väl knappast dem du menar??

2006-12-30 @ 19:06:50
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: En liten tant

Det var mycket underhållande. Fnissar fortfarande. Förstod dock inte detta med Hello Kitty-underkläder, vad är det? - okunskapen grundar sig kanske i att jag inte har någon dotter?

2006-12-30 @ 21:00:05
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Hoppas att det ändå till slut blev hummer och att den smakar bra!

Vill bara önska Ett Gott Nytt År 2007!

2006-12-31 @ 09:22:12
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hummer, ja men det är ju aldrig fel och till vilket pris sen:)
Ett riktigt gott nytt år nu till dig och din familj.

2006-12-31 @ 11:18:14
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jodå, det blev hummer och den var snuskigt god.

Tanten: Jag tror att Hello Kitty inte alls har samma dragningskraft på Y-kromosomer.

Tack för hälsningarna och ha det gott allihopa!

2006-12-31 @ 16:01:04
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Tormodsonja

Great site, keep up the great work

2010-02-10 @ 10:48:05
URL: http://tormodsonja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0