Kul på jobbet?

Man får akta sig när man hittar på saker för att göra ett tråkigt jobb roligare. För tillfället är några passkontrollanter i blåsväder. Det har samlat på bilder av passerande passagerare. Några speciellt vackra damer har hamnat i en pärm. Andra har sparats av andra orsaker med spydiga kommentarer.

Jag erkänner direkt. Inte att jag samlat på bilder av folk. Däremot har jag samlat på folk, eller snarare på deras titlar. En bank jag jobbade på körde hårt med att alla kunder skulle fylla i sin titel. De flesta nöjde sig med att vara herr och fru. Men andra tyckte att det var en urbota fånig idé och som protest fyllde de i något som föll dem in.

I min samling hade jag bl.a. en kalsongsförsäljerska, en f.d. traktorägare, en knypplerska, en fastighetssköterska (den titeln har jag själv återanvänt). Av någon anledning var oftast det kvinnor som kände sig manade att komma med något personligt.

Jag skulle bli störd om jag fick veta att min passbild satt i någon pärm med en sexistisk eller spydig kommentar och passkontrollanterna är anmälda till personalvårdsnämnden. Jag hoppas att mitt brott inte är lika sårande. Dessutom borde det vara preskriberat nu.


Kommentarer
Postat av: Glenndina

I really enjoyed it. You have done a great job.

2009-09-16 @ 11:15:29
URL: http://glenndina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0