Sockercirkus

Morgonens promenad till jobbet tog längre tid än vanligt. Bitvis lämnade plogningen av gångbanor övrigt att önska. De cyklister som höll till på cykelbanan for som spottloskor. Flertalet valde att riskera livhanken i biltrafiken.

M VAB:ade igår, för barnbarnet L hade fått en kraftig allergisk reaktion på ögonen och kunde inte vara på dagis. Mamma och pappa var tvugna att jobba/plugga. Familjen hade varit hos svåger och svägerska, som har katt. Jag fattar inte att de åker dit med honom. Förra gången fick de också uppsöka sjukhus. Då hade L kraftig astma p g a katten.

Jag hämtade S på dagis, så vi hade alla tre barnbarnen hemma. Full cirkus uppstod för M hade köpt KalasPuffar till L och han ville absolut inte dela med sig. Typiskt M att gå på ungarnas sockerönskemål. Han är själv miljöskadad från sin barndom med vegeterianföräldrar, som varken tillät godis eller kakor och bullar. Så nu kan han inte neka barnbarnen något i den vägen.

Jag tyckte att jag körde barnvänlig matlinje när jag gjorde fiskpinnar och potatismos, men det passade inte. Den ende som åt var L. M och S ville inte ha. S försvarade sin portion, när L var framme och försökte ta hennes mos, trots att hon själv inte ville ha. När alla var hämtade var vi alldeles slut.

Vi hade 35-årig bröllopsdag i helgen. Vi gjorde inget speciellt, men nu till helgen ska vi låna en stuga i skärgården med tillhörande vedeldad bastu. Det ska bli en riktig slapparhelg med bokläsning framför öppen spis. Lite splittrat kommer det att bli, för på lördagen måste vi gå på begravning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0