Alkemisten

Eftersom jag tillbringade helgen tillbakalutad, passade jag på att läsa. En oläst deckare visade sig vara fullständigt värdelös. Efter flera meningar av typen "Han strök sig fundersamt över sin perfekta haka" höll jag på att få upp frukosten och bestämde mig för att byta bok.

Ögonen föll på Alkemisten av Paulo Coelho. Enligt baksidestexten hade den förändrat livet på människor. Men jag kanske är för korkad för den typen av böcker. För mig kändes det mesta som snömos.

Sen undrar jag hur mycket svensken i gemen vet vem Melkisedek var, hur den israelistiske överstepästen var klädd och hur man använde urim och tummin. Så fort bibliska ämnen är på tapeten i frågesporter så verkar folk inte känna till de enklaste detaljer.

Kommentarer
Postat av: Abdullahmarlene

Enjoy your website very much. Good job!

2009-09-17 @ 12:49:34
URL: http://abdullahmarlene.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0