Råsop

Nya kvasten (hösta hönset) slår till. Idag blev vi informerade om att ledningen har för avsikt att rekrytera ytterligare en person till vår avdelning (systemutveckling). Det känns lite shaky. När jag kom till gruppen var den dubbelt så stor som idag. Det var inte bra. Allt var mycket mer ineffektivt. Om det uppstod problem någonstans i systemet så tog felsökning mycket längre tid. Berodde det på någon förändring som lagts in, som man inte kände till? Dubbelt så många gjorde dessutom hälften så mycket. Det tog att pinka in revir. Nu känns det som vi har våra givna roller och positioner och kan jobba på.


Jag kan förstå argumenten att det behövs av säkerhetsskäl och om vi ska kunna ta in ytterligare verksamheter, men det känns inte positivt. Det är bara att vänta och se.


Onsdag kväll är filmkväll hos oss. Då släpps veckans nya DVD-skivor. Igår såg vi Bröderna Grimm. Jag gillade den och det brukar jag oftast göra när det är Terry Gilliam som står bakom. Förra veckan såg vi The Island, en science fictionrulle. Oftast brukar jag tycka såna filmer är fåniga, men den tyckte jag inte var så pjåkig.


Förr var vi flitiga biobesökare, men nu är vi lata innehavare av hemmabioanläggning och 42” vägg-TV. Hemma i soffan kan man bre ut sig och slipper höra en massa distraherade tuggande och prat. Ska man snacka kan man lika gärna gå på café. Dessutom går det att bryta filmen och pausa när man känner för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0