Skitväder

Min syrra, som är betydligt mer social än jag, berättade att hon har en granne som inleder alla samtal med högljudda klagomål på vädret. Antingen är det skitväder eller för kallt/varmt eller så regnar det småspik, för torrt, blåsigt och vad det nu kan vara för fel.

Syrran bestämde sig för att förekomma grannen med att själv börja samtalet med ”Vilket härligt väder!”. Gubben ryckte till och hummade några gånger tills han kom på ”Men igår var det riktigt skitväder”.

Det är bara kapitulera inför såna människor.

Jag till och från jobbet varje dag. Det blir totalt 9 km. I det här väglaget känns det som det går åt 40% energi mer att förflytta sig. Efter förmiddagens sammanträde kände jag en molande träningsvärk i låren, när jag reste mig. Hoppas det går åt 40 % mer kalorier, det kan jag behöva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0