Spik i foten

Det är så det känns. Förmodligen har fotvalvet säckat ihop efter min arga långpromenad från morsan i veckan. Somliga blir straffade genast. Nu värker det i alla fall inte hela tiden, utan bara när jag stått för länge. Gå annat än inomhus är inte att tänka på. Får se om jag blir tvungen att jobba hemifrån.

Vi var barnvakter fredag-lördag. Lillkillen vaknade redan kl 5:30. M hade vänligheten att tillbringa morgontimmarna med honom i vardagsrummet medan jag slumrade vidare. Så gott det nu gick med en spik i foten. H var här på kvällen med S och kusinerna hade jättekul ihop. Lillkillen L var mycket förvånad över att S kan prata numera.

När L skullen kissa ropade han att det var fel på toan. Något av barnbarnen hade slängt i två obegagnade toarullar. L sa: ”Det är nog S, eftersom hon är så busig”. Jag tror att det var L själv, men lät det hela bero.

Vi var tvungna att ge återbud till en middag/samkväm hemma hos IM på grund av min fot. De bor i Gamla Stan, fem trappor upp utan hiss. Vi har aldrig varit i deras nya lägenhet, så det var en missräkning. De har lyckats avveckla flera ”klassiska” stockholmsadresser, Bastugatan, Fjällgatan och nu Gamla Stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0