Frökens förbannelser

Obs! Detta inlägg är skrivet i affekt och ska inte uppfattas som någon absolut sanning. Eventuellt åker det i papperskorgen när jag kommer på bättre tankar.

Dagens deprimerande bild. Över sex timmar kvar!


 hemgång

 

Idag förbannar jag


Mannen som jobbar bredvid mig

Ja, idag är jag inte på humör att säga kollegan. Något större team work är det aldrig fråga om. Han gör sitt och jag gör mitt. 

Hans semesterönskemål går före mina. Vill han ha semester tre veckor från mitten av juli så får han det. Att min semester snudd på hamnar på hösten, so what. Självklart ska han ha ledigt alla sportlov, trots att vecka 9 alltid är i ett månadsskifte. Årsskiftet? Värsta månadsskiftet på året. Även då självskriven ledighet.

Företaget jag jobbar på
Det låter alltid mannen bredvid får sin vilja fram. En förmildrande omständighet är kanske att jag inte tar någon strid. Nej, man väljer sina krig och i år hade jag inga tyngre argument att komma med inför semesterplaneringen.

Sen det här med införandet av frysperiod på sommaren. Vad är det för mening att sitta här och försöka göra något vettigt när man är bakbunden av ändringsstopp.

Mannen jag är gift med

(hans oförmåga att få ändan ur vagnen)
Snart är det ettårsjubileum på köksrenoveringen. Kaklet är satt tack var Tvåan med make. Tapeten är nedriven och väggarna grovspacklade. Inte ens köksluckorna har kommit iväg till lackeringsfirman. Det ser med andra ord inte klokt ut och vi har inte bjudit hem folk på länge, länge.

Han står som ägare på bilen. Men några initiativ till plan B från hans sida ifall bromsarna inte blir åtgärdade i tid inför semestern, saknas totalt. Alltid är det jag som ska ringa och krångla. Det känns lite väl morsigt när bilen och försäkringen är hans.

Tjafset kring morsarvet
Egentligen skulle det ingå under föregående punkt. Vad gör man med 100.000 som man får utan egen ansträngning? Grundplåt till sommarstuga, betalar någon för köksrenoveringen, gör en resa utöver det vanliga?

Ingen sommarstuga – det är vi båda överens om. Köket? Jag kan helt klart tänka mig det. Resa? Det kan vi båda tänka oss. Men M vill åka till Asien och vara borta två månader. OK, man kanske ska göra något utöver det vanliga i en sån här situation. Men två månaders ledighet! Jag brukar klättra på väggarna efter två veckor.

Dessutom har M fått proppar i benet efter en femtimmarsflygning. Hur hälsosam är då en Asientripp?

Floyd Landis
Jag känner mig grundlurad. Här har jag lagt ner en massa tid och energi på Tour de France och vad gör människan? Jag hoppas verkligen att B-provet är negativt så han frias.

Är touren för hård? Måste man dopa sig för att ha en chans? Är det inte en tävling i cykling utan en tävling i att dopa sig mest utan att bli avslöjad?

Mig själv
Min totala brist på energi, fattningsförmåga och initiativ.

Om jag hade samma förmåga som Mamma skull jag ge hela gänget Onda ögat på en gång.


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Det är riktigt, vräk ur dig:)))

2006-07-28 @ 10:23:54
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja precis...så där är det vissa dar..bläk helt enkelt!
Tycker jag känner igen det där med semester!

2006-07-28 @ 13:42:07
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: flasknosen

Man behöver spy ur sig ibland och morra lite, eller mycket, alltefter behov. Morra på du!

2006-07-28 @ 17:47:57
URL: http://flasknosen.blogg.se
Postat av: Anonym

Det var en rejäl litania över.....vet inte var jag ska börja. ...*L*....

2006-07-28 @ 18:08:50
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: johannapannan

ut med det bara.
men vet du. de där första som "SKA HA " semester före alla andra eller som ska ha semester då de passar dem och företaget som låter dem hållas. Usch. sånt kan göra en riktigt arg...

2006-07-28 @ 20:24:02
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: johannapannan

och vad gäller pengarna... gör klart köket och för de pengarna som blir över tar ni en resa till kanarieholmarna eller nåt och slippr proppar och rastlöshet!

2006-07-28 @ 20:25:47
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: frkt

Tack för glada tillrop!

Ja, ja, man får inte alltid som man vill. Men det är kanske bra för personligheten. Jag hoppas det.

2006-07-28 @ 21:45:19
Postat av: Christina

Hur har du det i värmen?
Idag är det svalt i sydskåne tack och lov
Kram

2006-07-29 @ 06:34:54
URL: http://dagaravguld.blogspot.com
Postat av: SolSkuggan

Tjohej! Allt väl hoppas jag..? Ha en förträfflig lördag, förresten hur är det med M:s ben, smörj på en salva som heter "Hiriduid" (apoteket, den löser proppar)den använder SolDalen, hon har lätt för att få proppar i just benen.

2006-07-29 @ 14:02:22
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: En liten tant

Blogging goes vodoo!
Känn stödet från oss tanter och andra!

2006-07-29 @ 14:39:34
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: frkt

Ja, jag känner stödet och känner mig lite mindre gnällig idag. Jag för kolla upp det där med salvan.

2006-07-29 @ 18:28:30
Postat av: Göran

Det är säkert bra för personligheten. Speciellt för hans personliget som fick chans att vila och ha semester.

2008-02-21 @ 14:51:40
URL: http://www.1001koksluckor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0