Hårresande uppfattningar

Maken var oförskämd nog att komma med synpunkter på mitt hår. Det var för grått och för risigt. Jag tyckte det var alldeles nyss som jag bättrade på färgen och klippte mig. Då upptäckte jag en fördel med att blogga. Jag sökte i min egen blogg och såg att det var nästan fem månader sedan jag var till frissan.

OK, det kanske kräver en insats. Jag färgade till håret igår eftermiddag med färg från Garnier Fructis, ett fabrikat jag aldrig använt tidigare. Plasthandskarna som skulle ingå saknades. Mutter, mutter, tänk att folk är så fräcka att de knycker ur förpackningen. Det blir till att ta plastpåsar istället.

När jag bad M läsa i instruktionen hur länge man skulle ha medlet i håret, skrattade han hjärtligt åt mig. De saknade handskarna låg som en hinna över instruktionspapperet.

Håret blev hyfsat, men jag vaknade ideligen under natten av att något luktade sött. Det luktar verkligen frukt om Garniers grejer. Jag gillar inte lukter utan kände mig som ett av barndomens suddgummin.

Min vanliga frissa har semesterstängt, en orsak att anlita salongen i Globen city.

- Vill du ha en stylist eller en senior (siinior) bla bla bla?
- Vad är skillnaden?

Hon svarade att det var erfarenheten plus 100 kr.

Jag nöjde mig med en stylist. Det kommer att kosta 400 hur som helst. Få se om jag släpper loss och gör en Extreme Hair Makeover.

 

Kommentarer
Postat av: johannapannan

Schampoon som luktar för mycket får mig alltid att tänka på JaneHellen som man hade på 80talet. Huga. Och alla Date- dofterna. Man hade samma, schampo, duschcreme, deo.. Så man doftade på den tiden.

2006-07-31 @ 20:28:20
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Kul... Då ser vi fram emot en hårvisning här då:)))

2006-07-31 @ 22:06:20
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: frkt

Jag hade förträngt Date. Jo du, man stank.

Nej, jag visar inte hårresultatet. Jag har inte vant mig själv ännu.

2006-08-01 @ 15:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0