I'm back

Man saknar inte båset förrän kossan är tom, eller hur det nu var.

Om bilen är på verkstad kan man ge sig på att allt som behöver göras innefattar bilkörning. Det kändes ungefär på samma sätt att vara utan bredbandet. Vad jag än kom på så var tanke nummer två: Nej, just det. Vi har inget bredband. Men nu är jag med på banan igen.

Andreas, M:s jobbarkompis brorsa, har kommit hem från bilsemester på kontinenten. Det var han som var fas ett i GPS-kampanjen. Idag när jag pratade med M i telefon sa han plötsligt att

Andreas vill säga något.

Eftersom han tidigare anmodats om att framhålla hur fantastisk en sån appamojäng är, så trodde jag att det var dags för nästa attack och säger till honom, innan han öppnat munnen:
– Jaha, och GPS:en var fantastisk och räddade oss vid flera tillfällen.
– Nä, sa han, nästan lite trumpen. Vi ska ha barn.

Fy, vad pinsamt. Här ville ha personligen berätta den stora nyheten och jag bara flamsar.

Dissning nr 1
Klockan 7:43 öppnades himlens fönster när jag hade dryga tio minuter kvar till jobbet. Regnponchon låg kvar hemma och innan jag var framme var jag totalt genomsur. När jag kommer in på ”morgonbönen” säger en medarbetare:
– Vilken wet-T-shirttävling hade du tänkt ställa upp i?


Det kanske inte var så smickrande klädsel, men jag hade inget ombyte.

Nr 2

Jag återberättade för Tvåan vad hennes dotter hade sagt till mig. Stella sa nämligen:
– Mormor, du har stora tuttar.
Tvåan var snabb och sa: – Var glad att hon inte sa att du har långa tuttar.


Nr 3
När Tvåan och jag pratat en stund, sa hon:
– Du liknar faktiskt Annika Lantz.
– Vaddå? Är det näsan?
– Nä, du skrattar åt dina egna skämt.


Kommentarer
Postat av: Nicolin

Barnbarnet stirrade på mig och sa: Men farmor har du kvar tuttarna fast att pappa är stor.

Ja men man kan ju inte ta bort dem så där.

VA? Sitter dom fast då?

2006-07-10 @ 21:31:13
Postat av: SolSkuggan

Vad ska jag skiva, skrattar ju bara.. Hehehe, du är helt hopplös!!:)))

2006-07-10 @ 23:48:38
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: flasknosen

*fnissar* Mitt syskonbarn talade en gång om för mig att "dina bröst hoppar när du skrattar" H*n var så liten att det inte gjorde så mycket men det var ändå lite svårt att skratta helt oberört på ett tag.

Här är i så fall en till som skrattar åt sina egna skämt. Brukar fnissa när jag sitter och skriver ibland, så nu vet du det... *rodnar lätt*

2006-07-11 @ 11:05:24
URL: http://flasknosen.blogg.se
Postat av: Ninni

Du kanske är släkt med min man...han äääälskar sina egna skämt!!
Om du har stora bröst så passade det väl med en wet T-shirttävling, ha, ha!!

2006-07-11 @ 11:33:27
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0