Kontaktsvårigheter

Bredbandet har lagt av. Jag vet att det funkade lördag morgon. Vi hade nattgäster, Ettans frus syster med make. Det var ett helt gäng som skulle på Depeche Modekonserten, fler än Ettan kunde härbärgera och då passade våra soffor alldeles utmärkt.

Innan det var dags för frukost slängde jag mig på datorn för att ta en snabbkurs i Depeche Mode. Man vill ju inte verka helt okunnig redan tidigt på morgonen. 

Hur de stackars nattgästerna lyckades sova begriper jag inte. Hett som i en bakugn. Öppet fönster är inte att tänka på. Vardagsrummet vetter mot Hornsgatan och där väsnas trafiken dygnet runt. De sa att de sovit bra i alla fall. Och de var nöjda med konserten också.

Jag skrev tidigare om att jag var förvånad över att så många yngre i omgivningen varit på Skansen och sett på Allsången. Egentligen är det inte så konstigt, de flesta jag pratar med är i 25-35-årsåldern.

Nedräkning

Fyra veckor kvar till semester och lördagens väder inbjöd till shopping (luftkonditionering). 

Inköpslista:

  • 2 * 3 böcker á 149:- på Pocketshoppen
  • Sunflower vandringsbok över Pyrenéerna
  • Guidebok Pyrenéerna
  • Frankrikes vindistrikt (Alsace, here we come)
  • Sveriges historia, Herman Lindqvist (talbok 23 tim)
  • Mina drömmars stad (talbok 11 tim)
  • Birkenstock modell Pisa (hoppinmodell, idealsandalen lyser med sin frånvaro)
  • Linnen (båda), kjol (moi), livrem (M)
 

Där fösvann närmare 3000 utan vidare och ännu är inte GPS-manicken införskaffad. Semesterns läsning säkrad. Talböcker är idealiska för långa bilresor. Det var hundra år sedan jag läste Fogelströms böcker, så det ska bli ett trevligt återseende.

Söndag: Utflykt till Sörmland. Vi träffade gamla vänner som är fem-sex år yngre än vi. Kvinnan berättade att hon är halvt sjukskriven. Hon har drabbats av en sjukdom som gjort henne helt döv på ena örat och nu håller hörseln på att försvinna på andra örat. Det finns ingen bot att få. Oj, oj vad ett sånt handikapp måste isolera en.

Nu har jag haft lite telefonterror på Chello, vår bredbandsleverantör, och de påstår att nu ska vi kunna komma ut på nätet. Kan inte kolla riktigheten i påståendet, armarna är för korta.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Avslöjande; kan inte koncentrera mig på talböcker. Nu har vi ju inte bil förstås, där skulle det kanske gått. Men annars; jag gillar ju inte ljud i örat utan vill ha det i rummet. Och då går jag bara därifrån och missar det mesta och måste spela om och om igen. Tåg? Somnar.

Chello har varit väldigt lugn här för tillfället, peppar peppar, men gjorde mig galen för ett par veckor sedan.

2006-07-10 @ 10:40:01
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hornsgatan... för mig för evigt sammanknippat med det gamla hederliga monopolspelet, närmare än så har jag aldrig kommit!
Men oj så trist det blir när ni åker, inga rappa och friska kommentarer från den här flanken, men men, får väl försöka stå ut, hur länge blir ni?

2006-07-10 @ 10:57:28
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: "Konstanze"

Ah! Mina drömmars stad är en fantastisk bok. Min mamma läste den för mig när jag var i 11-12 års åldern.

2006-07-10 @ 11:20:05
URL: http://kulturnorden.blogg.se
Postat av: frkt

Jag gillar inte heller ljud direkt in i örat och talböcker kräver säkerhetsbälte.

Hornsgatan är billigaste gatan i Monopol och hyran är låg. I spelet alltså, verkligheten är lite annorlunda.

2006-07-10 @ 12:36:37
Postat av: Jeppemonica

Sehr schon, gut gemacht

2009-09-09 @ 10:05:04
URL: http://jeppemonica.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0