Materialist - javisst

Ettan fick nya jobbet, Svärsonen fick också han ett nytt jobb, jag fick utdelning på fullmakten. Skandia har satt in mammas försäkringspengar på kontot. Där försvann mitt tyngsta argument mot GPS:en. Nu handlar det om vilken. Ska det bli Garmin, Sony eller någon annan. Nu orkar jag inte kolla fler trista sajter med små demofilmer.

M är värsta pryltorsken redan. Helgen som var skulle hans jobbarkompis ut i skogen med sin svärfar och några andra gubbs. Eftersom kompisen visste att friluftsprylar är M:s specialitet, så dök arbetskamraten upp här i slutet av förra veckan. 

- Vilken ryggsäck vill du ha? Jag har tre att välja på. Om jag var du skulle jag ta den helsvarta, den känns sobrare.


- Ska du verkligen ta ditt liggunderlag? Jag har en finfin Therm-a-Rest, som du kan låna. Den kostar skjortan, men du sover som en prins.


- Inget tält? Nähä, men vad sägs om den här bivacksäcken?


- Sigg-flaska? Aluminiumfilt?


- Du kan ta F:s Leatherman. Jag tror inte hon tänker använda den i helgen.


När M tog fram titanbesticken blev det började kompisen gapflabba. M förstod aldrig varför.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Tänk att det kan vara såå kul med prylar...titanbestick, ha, ha!!

2006-07-04 @ 07:18:13
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Nicolin på Fädernegården

Åh, maken från H-ängen är likadan. Vårt garage är fullt med tält, sovsäckar, ryggsäckar och "inkörda" cykelsadlar som är många år gamla och som av nostalgiska skäl sparats för de har åkt Söderstråket ett antal gånger. Det ser ut som hon en "baglady" bor där, med en gång i mitten som är ganska smal.

2006-07-04 @ 18:31:09
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0