Saker på K

Jag har för lite:

Kusiner

Faktiskt inte en enda. Jag var jätteavundsjuk på alla kompisar som kunde säga att de varit och hälsat på kusiner på sommarlovet. Själva ordet kusin var som poesi. Mamma var fosterbarn och hade inga kända syskon. Pappa hade en syster som försvann. Men i kväll ska vi arrangera kusinträff. Det betyder att vi ska passa alla tre barnbarnen.


Kramar

Det är inte så att jag är utan den varan. Jag både får och ger kramar. Men jag är inte den som kramas till höger och vänster. Det ligger inte för mig. Många avslutar sina inlägg och kommentarer med ”Kramar”. Inte ens det skulle kännas naturligt för mig, tror jag.

 


Karaktär

Jag lider av efterdyningarna av en helg i sus och dus. Vi blev matade från morgon till kväll. Inte alls bra för kroppen.

 


Koffein

Nu har jag alla gånger druckit fem koppar av jobbets usla kaffe utan att uppnå någon större effekt. Jag får nog skaffa en Nescafeburk och spetsa automatkaffet.

 


Jag har för mycket:

Kryp

En nektarin i fönsterbänken har varit rena rama äggkläckningsmaskinen under helgen. Jag vet inte hur många blomflugor jag tagit livet av hittills.

 


Klåda

Två dagar i solen sätter sina spår. Det kliar på armar och ben och kvalstren har förmodligen rena partyt på det jag lämnar efter mig. Dessutom fick de västkustska knotten lite att bita i.

 


Kilon

Se karaktär.

 


Karies

Min provisoriskt lagade tand känns inte bra.

 


Klimat

Måndag = svinkallt på jobbet. Jag var dum nog att bara titta på termometern när jag skulle gå till jobbet. Koftan blev kvar hemma och nu sitter jag och småfryser. Men om dryga timmen är jag på fri fot ut i värmen.

(OK jag är lite vågad, men kramar på er)


Kommentarer
Postat av: Ninni

Du kan få några kusiner av mig..jag har typ 28 tror jag!!
Alla vill inte kramas...men jag är en kramtyp...så kram på dig!!

2006-07-17 @ 15:11:45
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hahaha.. Du är skojig du:)
Kramar ja, nä det har varit lite svårt för mig med, men jag lär mig så sakta..
Då är det värre med tårar, de försöker jag allt behålla för mig själv om de nu skulle få för sig att dyka upp ibland (nästan aldrig).
Krypen då, men det vet du säkert redan... Lite vinäger i en kopp, blandat med ett par droppar diskmedel, det gör susen. Ställ gärna någon kopp här och där så blir du snabbare av med eländet.
Men så svårt att uttala det där erbarmliga ordet, västkustska..
Åsså Kram.

2006-07-17 @ 15:45:00
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: frkt

Ninni Cuniculus?

Typiskt västkustskt! Det var därför jag tog med ordet.

2006-07-17 @ 15:55:43
Postat av: SolSkuggan

Ja tänk att det begrep jag:))

2006-07-17 @ 16:11:39
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: flasknosen

Inte illa med en k-märkt lista...

2006-07-17 @ 17:27:48
URL: http://flasknosen.blogg.se
Postat av: Anonym

man kan ju se det som att du är för kort helt enkelt, din längd alltså, och inte kan man väl ha så mycket synpunkter på, det det vore ju rent trakasseri - om du nu menar kilon i relation till något, kanske kroppsvikt/längd, men du kanske menar nåt annat!
KRAMAR, KRAMAR, KRAMAR - så det så!
inte blir det bättre om man bygger på med varma K, kärleksfulla K, ömma K, sökande K, hjärtliga K.
hela K-konceptet är svårt - för min manligt karga norrländska person!

2006-07-17 @ 18:52:34
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: frkt

Flasknosen: Tänkte inte på k-märkningen. Betyder det att jag måste ha byggnadslov för att göra några ändringar på min person?

Latmasken: Saknar man förmågan till några K får ma kompensera med andra. Komisk, kul, kompetent, kvalificerad, kamrat, klippa. Och hoppa över andra som, kräk, kriminell, korpulent, knepig.

2006-07-17 @ 19:41:30
Postat av: Nicolin

Läser att kramar inte ligger för dig till höger och vänster. Det känner jag igen. Jag brukar hålla ca en armlängds avstånd. Men en bloggkram är nog inte så farligt för någon av oss. Varså god här kommer en bloggkram.

2006-07-17 @ 22:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0