Skamliga förslag

Nr 1
- Ska vi inte säga upp vårt fasta telefonabonnemang?
- Va, du är inte klok! säger jag.
- Men du har inte märkt att telefonen varit urkopplad i tre dar.
- Det kanske beror på att vi knappt varit hemma.
- Folk har ju ringt oss på mobilerna. Många gör ju det utan att först ringa på hemnumret.
- Men vi har ju Stockholms bästa telefonnummer, typ 11 22 333. Det vill jag inte skänka bort.

Frågan är bordlagd tillsvidare.

Nr 2
Idag var det ett sån där hänga-med-en-kändis-under-en-dag-repotage i DN. Loa Falkman var dagens objekt. 

I ett sånt där Här-är-ditt-liv-program berättade Loa att han har bara haft ett enda ”riktigt” jobb. Det var som chaufför på en reproduktionsfirma. Min kompis och jag skötte städningen på samma firma. Vi var i tonåren och Loa gillade att slänga käft med oss. Favoriten var:

- Ska ni inte hänga med hem och se mina hetsningar?


Vi gjorde aldrig det, men fnissade lika förtjust varje gång.

Nu måste det bli någon ändring på vädret. Jag får ingenting gjort hemma. Är jag inte ute i skärgården, så är det fotboll. Och när fotbollen tar slut, så drar touren igång på allvar. Lägenheten liknar ett slagfält.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Det är det värsta med fint väder...huset blit totalt uppochnervänt!!
Men vem orkar städa när solen skiner??Lugn bara lugn det kommer säkert regn nån dag, kram

2006-07-02 @ 17:01:28
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: johannapannan

ja du. jag är inne och städar jag. gillar inte värmen ute.

Skrev om roliga bra telefonnummer på min blogg. tack för ltie inspiration!

2006-07-03 @ 08:34:09
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Bengt Carlsson

Älsk din man.....tror att jag har hela ordalydelsen. Från Norra Bohuslän....har du ett annan källa....lå höra i så fall



Bengt

2011-05-30 @ 15:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0