Barn och sinnevärlden

En liten detalj, som jag glömt:
När jag berättade för Treans familj att jag sett Markoolio på Stellas gata, säger Noa

- Jaså, jag visste inte att Markoolio fanns på riktigt!


Det i sin tur påminner om när Trean gick på mellanstadiet och jag förhörde honom på geografiläxan. Ämnet var Österrike och framförallt Wien. Han kunde ingenting och ändå hade vi varit på bilsemester där bara några månader tidigare.

- Men kommer du inte ihåg? Vi var ju och tittade på det där fina slottet. Du vet där Emma (kusinen) blev kissnödig och vi hade inga mynt.
- Jaså, handlar det om det Österrike.


Han trodde uppenbarligen att det man fick lära sig i skolan bara var fria fantasier. Inte konstigt att han hade problem.


Kommentarer
Postat av: Love

Jag såg oxå marcoolio för ngra veckor sen

2006-06-06 @ 08:17:17
URL: http://loveblogg.blogg.se
Postat av: Ninni

Stackarn!!! Ha en härlig dag, jag passar på att slappa lite i solen innnan det är dax att dra igång igen, jag är inte klar direkt!
/Kram

2006-06-06 @ 12:29:13
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anonym

Man kan nog inte säkert veta vad som finns (egentligen)! Rimlig skepsis är nog att föredra!
Själv hade jag några timmars väntan på flygplatsen i Wien för några år sedan.
Det var väl ungefär då - jag insåg att jag var galen (men på ett sympatiskt sätt)!
Sagt och gjort, tog jag en en buss till "centrum", sen taxi vidare till Berggasse 19, var där några timmar, kände av miljön, tittade på bilder, läste.
Därefter tog jag en öl på en gatuservering strax utanför och reflekterade, kanske inte direkt på psykoanalys, men ...nåt ditåt......
Det var en häftigt upplevelse.
Sen taxi och buss tillbaka till flygplasen, och vidare mot slutdestination!

2006-06-06 @ 19:52:52
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: frkt

Öl kan ha större effekt på sinnet än terapi. Förmodligen billigare också. Bara inträdet 8€, vad kan då en analys kosta?

2006-06-07 @ 09:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0