Värmen varar

Eftermiddagen bjöd på temperatur över 30 grader. Hur sakta ska man röra sig för att inte försmäkta?

Trean med fru firar femårig bröllopsdag på fredag. När de gifte sig var vi pessimistiska och tänkte: Varar det längre än två år blir vi förvånade. Något fyraårsjubileum gick aldrig av stapeln. Då hade de precis lämnat in skilsmässoansökan, som de backade på två månader senare.

Barnbarnen ska sova här så föräldrarna kan hitta på något på egen hand. Vi köpte en blänkande, rostfri grill i present och var över och monterade den. Trean bara jobbar och frun är inte särskilt praktiskt lagd.

Sen iväg till nästa barn, Tvåan, med familj. M älskar Big Burger, så vi åt där. Han kan inte motstå Double Whopper Cheese med extra allt, minus ketchup. Jag vet inte namnet på hans diet. Kan det vara South Mälarbeach? Resultatet har inte imponerat hittills, så den lär inte slå i Hollywood.

Tvåan berättade att de ska ha Kick off på jobbet på onsdag kväll. Alla är uppmanade att ta med sig passen. Nu är allihop så uppjagade och hoppas på att de ska få åka till Berlin på Sverige-Paraguaymatchen. Företaget hon jobbar på är en av huvudsponsorerna för VM.

Det ska bli spännande att höra vad det blir.


Kommentarer
Postat av: johannapannan

konstigt det där med vad man tänker ohc hur det blir. Hoppas att inte någon tänker så om mig och maken iaf..

Jag gillar inte heller värmen speciellt. håller på att krevera av värmeslag.

2006-06-12 @ 20:13:13
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Anonym

Om alla skulle gjorde som jag!!
Jag blir nästan rädd, vid tanken. Det vore verkligen inget att rekommendera.

2006-06-12 @ 21:04:09
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Ninni

Det var nog en del som tänkte så om mig och Anders till att börja med men det var nog mest för att allt gick så fort.
Men nu har vi snart hängt ihop i tjugotvå år...en bedrift tycker jag men en trevlig sådan!

Ha en bra dag....jag njuter av värmen!

2006-06-13 @ 08:29:43
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Jo hett är det... Därför kommer jag hit till dig för här fläktar det alltid så skönt!

2006-06-13 @ 10:54:58
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0